Zwangerschapsyoga is gewone yoga, speciaal voor zwangere vrouwen. De lessen zijn informatief, maar er worden ook veel yogahoudingen geoefend. De yogahoudingen maken niet alleen je spieren soepel en sterk om je zwangerschap en bevalling beter te laten verlopen, maar het geeft je ook meer vertrouwen en ontspanning in je lichaam.
Bij zwangerschapsyoga staat de beleving van de zwangerschap centraal en onderscheidt  zich ten opzichte van andere vormen van zwangerschapsbegeleiding. Dit ligt niet zozeer aan de verschillende oefeningen die worden gedaan, maar meer in de duidelijke visie die aan de houdingen en bewegingen ten grondslag ligt.

Yoga gaat uit van de eenheid van lichaam en bewustzijn, waarin de adem de verbinding vormt. Dit vind je ook terug in de zwangerschapsyogalessen.

De yogahoudingen maken niet alleen de spieren soepel en sterk om zo de zwangerschap en bevalling zo goed mogelijk te laten verlopen, maar ook kom je meer in contact met het vertrouwen in je lichaam en met je innerlijke kracht.
Ron Broekhart - Shima

Bestel nu! 10,-

Instrumentale ontspanningsmuziek met geluiden uit de natuur.

Geschikt voor baby, vader en moeder.


excl. verzendkosten
O V E R I G E   O N D E R W E R P E N

Het gebruik van de adem mbt. opvangen van ontsluitingsweeën en   
  tijdens de uitdrijvingsfase van de bevalling.
Het gebruik van de adem bij het persen.
Praktische tips en toepassingen van adem en massage bij weeën.
Omgaan met klachten, pijn en ongemakken tijdens de zwangerschap en
praktische aanwijzingen bij klachten die zich voordoen.
Omgaan met pijn en angst.
Hoe spanning in mondbodem, middenrif en bekkenbodem met elkaar
  samenhangen.
O N T S P A N N I N G ,   C O N C E N T R A T I E   &   K R A C H T

De lessen die je komt volgen staan in teken van drie thema’s. Elke maand start er een nieuw thema. De thema’s zijn: ontspanning, concentratie en kracht. Door het werken met de thema’s zijn de lessen steeds opnieuw verrassend, uitdagend en leerzaam. Ontspanning betekent: ‘Overgave aan dat wat de natuur op dat moment van je vraagt’. Je leert bijvoorbeeld hoe de adem en ontspanning met elkaar verbonden zijn. En hoe je deze kunt toepassen in je zwangerschap en bevalling. Concentratie is daarbij belangrijk.

Concentratie betekent: ‘ De aandacht richten daar waar zij van je verlangt wordt’. Als zwangere vrouw leer je met behulp van de adem de aandacht te richten op een bepaald deel van het lichaam. Dit kan je tijdens de zwangerschap toepassen wanneer je spanning in je lichaam ervaart en het helpt om bij de bevalling de adem te kunnen sturen. Je leert ook dat dat ontspanning nodig is om kracht te kunnen ervaren. Zo beoefen je overbodige spanningen los te laten, zoals dit in de uitdrijvingsfase van de bevalling noodzakelijk is om krachtig en effectief te kunnen persen. Kracht betekent: ‘Doen wat je moet doen zonder dat het je uitput’.

D E   A D E M

Je ervaart hoe de adem te gebruiken als middel om bewust te leren ontspannen en om met de adem aandacht en kracht te richten. Tijdens de lessen worden er yogahoudingen beoefend en specifieke ademoefeningen. De specifieke ademtechnieken voor bij de bevalling komen voort uit de yoga ademoefeningen.
W A N N E E R   B E G I N   J E ?

Je kan al beginnen met zwangerschapsyoga vanaf de  13e week van je zwangerschap en je kan meedoen tot aan de bevalling. Het is een doorlopende cursus waarin je ieder moment kan instromen.

Je hoeft niet eerder aan yoga te hebben gedaan om mee te kunnen doen met zwangerschapsyoga. Als je wel al ervaring hebt met yoga dan zal je deze lessen heel prettig vinden.

Elke laatste les van de maand is het partnerles. In deze lessen wordt veel aandacht besteed massages en ademoefeningen. Vooral hoe de partner de zwangere vrouw kan ondersteunen tijdens de zwangerschap en de bevalling.


W A T   H E B   J E   N O D I G ?

De les is in makkelijk zittende (sport)kleding en op je blote voeten. Speciale yogamatten en kussens zijn al aanwezig. Je kan zelf een grote badlaken of doek meenemen.
Z O R G V E R Z E K E R I N G

De meeste zorgverzekeraars vergoeden de zwangerschapsyogalessen volledig of voor een gedeelte. Je kan het beste navraag doen bij je zorgverzekeraar wbt. de vergoeding. Jeanet Siddhi heeft een AGB code en dus geregistreerd bij alle zorgverzekeraars.


K O S T E N

Wegens het coronavirus worden er uitsluitend online yogalessen gegeven en kunnen alle online lessen nabesteld worden om onbeperkt terug te kijken. Meer informatie

Woensdag 19:30-20:30 (livestream)


D O C E N T


Jeanet Siddhi Heilbron.

Zij geeft sinds 1989 les. Jeanet heeft diverse opleidingen op gebied van yoga gevolgd en afgerond in binnen en buitenland, waaronder bij de Saswitha opleiding voor Yoga en Wijsbegeerte in Bilthoven. Op deze opleiding is zij afgestudeerd en gespecialiseerd in Chakra- psychologie en Zwangerschapsyoga.


A A N M E L D E N

Tot nader order worden er geen inpandige lessen gegeven, maar online lessen.

Locatie: YouTube (woensdag 19:30-20:30)
Locatie: Yoga Zunnebelt Langenholte (woensdag 19:30-20:30)
Locatie: Lotuszen Stadshage (20:00-21:00)


V E R L O S K U N D I G E N   Z W O L L E

Referenties

De Kiem
De Ooievaar
Het Verloskundig Huys
Birth

G E B O R E N

 

31-07-2019 Pip Stoffer

29-09-2019 Vera Hummel

06-11-2019 Lize van Dieren

10-11-2019 Lynn

23-11-2019 Josefien

25-11-2019 Lummi

28-12-2019 Cean Dalnoot

27-01-2020 Rosa

07-02-2020 Hanna

19-02-2020 James

26-02-2020 Jake

29-02-2020 Aras

01-04-2020 May Noë Riegen

03-04-2020 Lyo

 

 

R E V I E W S

 

Hallo Jeanet! Gisteren ochtend ben ik mama en mijn man papa geworden van de kleine Rosa!

We zijn er morgen dus niet bij. Maar oh wat hebben je lessen mij er doorheen geholpen en ook mijn partner heeft er heel veel van opgestoken en mij er zo goed doorheen gecoacht!

Dank je! Ook echt grote dank voor de oefeningen, tips en ervaringen. Ik ging er zonder angst in en heb mij er zo mooi doorheen kunnen slaan! Maar vooral hebben we het echt samen gedaan.

Tot op de babymassage cursus.

 

 

Hoi Jeanet, daar is hij dan onze zoon. Mama en baby doen het goed. Papa was natuurtalent bij het steunen van mama. Tijdens de ontsluitingsweeën wist mijn man, dankzij de partnerlessen, precies wat hij moest doen om mij, mama, te ondersteunen. Het persen was daardoor een makkie (8 min.). Dank je!

 

 

Hoi Jeanet, ik wilde je even laten weten dat wij een dochter hebben gekregen op 1 april!

Het gaat goed met ons. De bevalling ging erg goed, thuis, in een bevallingsbad. Precies zoals ik het graag wilde. Ik wilde nog zeggen dat de yogalessen mij heel veel hebben geholpen. Ik kon erg rustig en ontspannen blijven en de baby is binnen 5 uur geboren:) ik wil je daarom ook heel erg bedanken voor de fijne lessen!! Ik wens je nog veel succes met online alles te doen.

 

Z W A N G E R S C H A P S Y O G A 

4 handen op 1 buik BNNVARA

(aflevering over dochter Gigi)

H E T   B E L A N G   V A N   P A R T N E R L E S S E N

 

Al tientallen jaren geef Jeanet Siddhi haar wekelijkse zwangerschapsyoga. Ze heeft dan ook veel zwangere vrouwen en hun partners op les gehad. Heel vaak deden de mannen (soms vrouwelijke partners of iemand anders, ingeval de zwangere geen partner had) enthousiast mee met de partnerlessen. Helaas kwam het wel eens voor dat de partner overtuigd moesten worden van het belang van betrokkenheid bij zwangerschapsyoga. Misschien heeft jouw partner dat ook, of vraag je je misschien zelf ook af wat het nut van partnerlessen zijn. Hieronder volgt een korte uiteenzetting:

 

De bevalling bestaat uit een ontsluitingsfase (waarbij door weeën de baarmoedermond open gaat) en een uitdrijvingsfase (waarbij de baby geboren wordt). De ontsluitingsfase duurt het langst. Meerdere uren tot soms langer dan een etmaal, waarbij weeën komen en gaan. Realiseer je dat je het grootste gedeelte van de bevalling dan samen met je partner bent. Dat geldt zowel voor een thuisbevalling als voor een ziekenhuisbevalling.

 

Vroedvrouwen of artsen komen alleen af en toe kijken hoe het gaat. Vooral ’s nachts (weeën houden zich niet aan kantooruren) ben je soms langer op elkaar aangewezen dan je je nu wellicht voor kunt stellen. Dan is het fijn wanneer je als partner weet wat je kan doen om je barende vrouw te ondersteunen met houdingen, adem oefeningen of massage. Een praktische voorbereiding helpt om te weten wat je in die tijd zou kunnen doen. Aanraking, massage en ondersteuning met ademoefeningen, zijn een belangrijk hulpmiddel om met vertrouwen samen op weg te gaan naar de geboorte van jullie kindje.

'De lessen zijn een complete voorbereiding op de bevalling'

'de adem staat centraal in de zwangerschapsyogalessen'

'yoga ervaring is niet noodzakelijk'

Yoga met Jeanet Siddhi
copyright © 2020 Heart Design

E M A I L

phone +31-683119922